Odido kampt met consumentenklachten: een waarschuwing voor vooraf vergelijken
3 tips voor professionele online communicatie
Het is bij de online communicatie in de richting van particuliere en zakelijke klanten belangrijk om dat op een professionele manier te doen. Dat kan uiteraard op verschillende manieren en daar is Email Hosting één van. Bekijk hier de beste 3 tips om online communicatie op een professionele manier te verzorgen.
1. Communiceren vanaf eigen domeinnaam
Er is sprake van een professionele aanpak van de online communicatie door vanaf je eigen domeinnaam e-mails te versturen. Dat is mogelijk met email hosting, waarbij je van meerdere voordelen profiteert. Bijvoorbeeld van de mogelijkheid om alle mail die binnenkomt naar een bestaande inbox te laten sturen. Het is eveneens mogelijk om bezoekers van je domein te verwijzen naar een website die al bestaat. Bij email hosting maak je gebruik van een webmailclient of door een van de volgende opties te kiezen. Bijvoorbeeld SMTP, IMAP of POP3. Het is mogelijk om via deze weg op een veilige, snelle en professionele manier online te communiceren. Bovendien zijn er meerdere e-mailadressen beschikbaar die door verschillende medewerkers te gebruiken zijn.
2. Live chat inschakelen
Klanttevredenheid is een groot goed in de zakelijke wereld en in dat kader is de snelheid van professioneel communiceren van groot belang. Als je een website hebt, is het van belang dat deze goed bereikbaar is. Bekijk op TransIP de mogelijkheden daarvoor met een flexibel karakter van opschalen en afschalen. Indien een bezoeker een vraag heeft, waar het antwoord niet direct op is te vinden, is het belangrijk een contactpunt te hebben. Het is dan aan te raden om een live chat in te schakelen. Dat komt professioneel over en is bovendien een van de snelste manieren om klanten van dienst te zijn. Telefonisch is dat ook mogelijk, maar via de live chat zijn gesprekken met meerdere klanten tegelijk mogelijk.
3. Telefonische antwoorddienst
Het is als bedrijf belangrijk om zoveel mogelijk bereikbaar te zijn. Het komt niet altijd gelegen om de telefoon op te nemen. De klanttevredenheid is daar echter wel van afhankelijk. Bij online communicatie via mail is er een responstijd waar iedereen rekening mee houdt. Indien je online niet direct kan reageren, is het mogelijk om de online bereikbaarheid door te schuiven naar telefonische bereikbaarheid. Mocht je telefonisch niet bereikbaar zijn dan is het mogelijk om van een telefonische antwoorddienst gebruik te maken. Dat heeft een professionele uitstraling en laat zien dat je er bent voor de klant.