De beste SEO trends van 2022

 De beste SEO trends van 2022

Elk moment is een perfecte gelegenheid om je website onder de loep te nemen en ervoor te zorgen dat je SEO al het werk doet. De beste SEO-praktijken veranderen regelmatig, afhankelijk van het almachtige Google-algoritme, de manieren waarop gebruikers hun zoekopdrachten benaderen en de technologie zelf. Als je de tijd wilt nemen om een ​​SEO-check uit te voeren, heb je de meest actuele informatie nodig. Dit is onze voorspelling voor de belangrijkste SEO-trends van 2022, die je zelf kunt toepassen, al kun je dit ook laten doen door een gespecialiseerd SEO bureau

Lokale SEO

Ervoor zorgen dat je website en je online bedrijfsvermeldingen up-to-date zijn, nauwkeurige lokale informatie is een enorm pluspunt in SEO… en het is snel en gratis te verwerken. Neem een ​​paar minuten de tijd en controleer je bedrijfsvermelding op de belangrijkste zoekmachines om er zeker van te zijn dat zaken als je adres, telefoonnummer en openingstijden correct zijn. Gebruikers zoeken steeds vaker naar resultaten in hun community en je wilt er zeker van zijn dat je voor die zoekopdrachten verschijnt. Als je specifiek je stad, gemeenschap, grootstedelijk gebied en buurt vermeldt op je website, krijg je meer aandacht voor je website. 

EAT

Hier is het goede nieuws: sommige dingen blijven hetzelfde als het gaat om SEO, en het EAT-principe van Google is daar een van. EAT staat voor Expertise, Authority en Trustworthiness. Deze factoren helpen de zoekmachine om te beslissen hoe pagina’s op de resultatenpagina voor een bepaalde zoekopdracht moeten worden gerangschikt. EAT is niet het almachtige algoritme, maar het is het raamwerk waarop het algoritme is gebaseerd. Met andere woorden, het algoritme zou de beste resultaten moeten opleveren voor sites die blijk geven van expertise, autoriteit en betrouwbaarheid.

Spraaksgewijs zoeken

De wildgroei aan virtuele assistenten zoals Alexa en Siri heeft bijgedragen aan de enorme populariteit van gesproken zoekopdrachten. Wat betekent dat voor SEO? Mensen gebruiken geen identieke zoektermen wanneer ze typen, maar wanneer ze spreken. Je kunt bijvoorbeeld ‘weer Amsterdam’ typen om te zien of het gaat regenen in onze hoofdstad. Maar je zou ook Alexa kunnen vragen: “Wat voor weer is het in Amsterdam?” Optimaliseren voor gesproken zoekopdrachten is het soort taak waarvoor het ideaal is om een ​​professional in te huren. Je zou jezelf gek kunnen maken om erachter te komen hoe je ervoor kunt zorgen dat je opduikt voor elke vorm van zoekopdracht, dus huur dan een online marketing bureau hiervoor in. 

AI

SEO is stevig verankerd in snel verschuivend zand, wat betekent dat de regels en best practices voortdurend evolueren. Voor veel kleine bedrijven, maar ook voor organisaties op ondernemingsniveau, kan het volgen van deze veranderingen en het implementeren van bijbehorende strategieën meer zijn dan een fulltime baan. Gelukkig hoef je met AI-aangedreven technologie niet per se een hele afdeling in te huren om aan je SEO-behoeften te voldoen. Het mooie van AI is dat het – van nature – voortdurend leert, verandert en evolueert, en dat is precies wat je wilt voor je SEO-strategie voor je website. 

admin

Gerelateerd